[입트영] Marathon (17.11.09)

2017. 11. 9. 09:31

Topic : Talk about the marathon events.

# Script

I recently took part in a marathon.

I don't usually participate in such competitions, but I decided to run on a friend's recommendation.

It was a major event, hosted by a large sportswear brand.

The competition was for a full-course marathon, but I ran in the 10km division.

I didn't want to fall behind from the leading group too much.

That's why I trained extra-hard for several weeks ahead of the event.

I was really nervous while warming up on the day of the marathon.

I knew no prize was on the line, but I was nervous anyway.

However, my anxiety disappeared at the start signal.

I maintained a steady pace until I reached the finish line.

It was less exhausting because I ran with friends.

After completing my target course, I was able to check my time.

I felt a strong sense of accomplishment. 

Translation

나는 최근 마라톤에 참가했다.

보통 이러한 경기에 자주 참가하는 편은 아니지만,

친구의 권유로 참여하게 되었다.

대형 스포츠 의류 회사에서 주최하는 큰 규모의 행사였다.

마라톤 풀코스를 뛰는 대회였는데, 나는 10km 구간 경기에 참여하였다.

나는 선두 그룹에 너무 뒤쳐지고 싶지 않았다.

그래서 대회를 앞두고 몇 주간 특히 더 열심히 운동을 했다.

마라톤 당일 준비 운동을 할 때에는 긴장이 몹시 되었다.

상이 걸려 있는 것은 아니었지만 왠지 모르게 긴장이 되었다.

하지만 출발 신호가 떨어지자마자 긴장감이 사라직고 나는 결승선에 도달할 때까지 비슷한 페이스를 유지했다.

친구들과 함께 뛰니 덜 힘들었다.

목표 구간을 완주하고 나니, 내 기록도 알 수 있었고, 뭔가 이루어 냈다는 보람도 강하게 느꼈다.

# Key Vocabulary & Expressions

- take part in ~에 참가하다.

- participate in ~에 참가하다.

- on someone's recommendation ~ 권유로

- sportswear 스포츠 의류

- full-course 풀코스

- division 부문

- fall behind from ~로부터 뒤쳐지다.

- leading group 선두 그룹

- train extra-hard 더욱 열심히 훈련하다.

- ahead of ~에 앞서

- warm up 몸을 풀다.

- be on the line 걸리다.

- start signal 출발 신호

- maintain a steady pace 꾸준한 페이스를 유지하다.

- finish line 결승선

- target course 목표한 코스

- check one's time 시간/기록을 확인하다.

- feel a strong sense of accomplishment 강한 성취감을 느끼다.

# Pattern Practice

1. take part in
- I recently took part in a marathon.
  나는 최근에 마라톤에 참가했다.
- Many people took part in the project.
  많은 사람들이 프로젝트에 참가했다.
- Everyone at work took part in the preparations.
  직장에서 모두가 준비과정에 참여했다.

2. fall behind from
- I didn't want to fall behind from the leading group too much.
  나는 선두그룹에 너무 뒤쳐지고 싶지 않았다.
- I was so tired that I fell behind from the group.
  너무 힘들어서 선두그룹에 뒤쳐지고 말았다.
- I fell behind from my classmates because I missed too many classes.
  나는 수업에 너무 어려 번 결석해서 동급생들로부터 뒤쳐졌다.

3. train extra-hard
- I trained extra-hard for several weeks ahead of the event.
  나는 대회를 앞두고 몇 주간 특히 더 열심히 운동을 했다.
- People train extra-hard before summer vacation.
  사람들은 여름 휴가를 앞두고 더욱 열심히 운동한다.
- After winning my first match, I began to train extra-hard.
  나는 시합에 처음으로 이긴 이후로 더욱 열심히 훈련하기 시작했다.

4. maintain a steady pace
- I maintained a steady pace until I reached the finish line.
  나는 결승선에 도달할 때까지 비슷한 페이스를 유지했다.
- Maintaining a steady pace is the hardest part of running a marathon.
  꾸준한 페이스를 유지하는 것이 마라톤에서 가장 힘든 부분이다.
- You will get tired unless you maintain a steady pace.
  꾸준한 페이스를 유지하지 않으면 지질 거야.

5. fell a strong sense of accomplishment
- After completing the marathon, I felt a strong sense of accomplishment.
  나는 마라톤을 완주하자 뭔가 이루어 냈다는 보람을 강하게 느꼈다.
- At the graduation ceremony, I felt a strong sense of accomplishment.
  나는 졸업식에서 강한 성취감을 느꼈다.
- I feel a strong sense of accomplishment whenever I see my kids.
  나는 아이들을 볼 때마다 강한 성취감을 느낀다.

# Expression of the day

A : Why do you look so nervous? Is something wrong?

    왜 그렇게 불안해 해, 무슨 문제 있니?

B : No, It's just that I'm running in a marathon tomorrow.

    아니, 그건 아니고, 내일 마라톤에 참가하기로 했거든.

A : Wow, that's exciting! I'll be rooting for you.

    우와, 멋지다! 응원할게.

B : Thanks, My goal is just to finish.

    고마워, 내 목표는 완주야.

입이트이는영어

BELATED ARTICLES

more